ref: refs/heads/v3.0
DOLAR
34,0888
EURO
37,8575
ALTIN
2.764,12
BIST
9.744,72
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Parçalı Bulutlu
29°C
Ankara
29°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Parçalı Bulutlu
29°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
28°C
Pazar Yağmurlu
27°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
28°C
adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber

Gökhan Günaydın: “Yakında Kurulacak Halk İktidarıyla Kamu Hazinesine Uzanan Eller O Hazineden Çektirilecektir”

CHP Grup Başkanvekili Gökhan Günaydın, “Baba Karayolları Genel Müdürü. Sonra şirket CEO’su, sonra Ulaştırma Bakanı. Şirketin taleplerini Ulaştırma Bakanı olarak imzalayan kişi. Bakan yardımcısı sıhri akraba, oğlu da kontrol. İşte biz buna AKP’nin soygun düzeni diyoruz. Bu çerçevede finansman dahil maliyeti 32 milyar doları geçmiş olan karayolları, otoyolları ağının üstelik de süreleri 2040’lı yıllara kadar uzatılmış oluyor. Bütün bu soygun gözlerimizin önünde oluyor… Bu soygun düzeni bu iktidarla beraber başladı ve devam ediyor. Şunu ifade edelim ki; yakında kurulacak halk iktidarıyla bunların tamamı etkin soruşturma kovuşturma süreçlerine tabii olacak ve kamu hazinesine uzanan eller o hazineden çektirilecektir” dedi.

Gökhan Günaydın: “Yakında Kurulacak Halk İktidarıyla Kamu Hazinesine Uzanan Eller O Hazineden Çektirilecektir”
18.07.2024 00:36
8
A+
A-

(TBMM) – CHP Grup Başkanvekili Gökhan Günaydın, “Baba Karayolları Genel Müdürü. Sonra şirket CEO’su, sonra Ulaştırma Bakanı. Şirketin taleplerini Ulaştırma Bakanı olarak imzalayan kişi. Bakan yardımcısı sıhri akraba, oğlu da kontrol. İşte biz buna AKP’nin soygun düzeni diyoruz. Bu çerçevede finansman dahil maliyeti 32 milyar doları geçmiş olan karayolları, otoyolları ağının üstelik de süreleri 2040’lı yıllara kadar uzatılmış oluyor. Bütün bu soygun gözlerimizin önünde oluyor… Bu soygun düzeni bu iktidarla beraber başladı ve devam ediyor. Şunu ifade edelim ki; yakında kurulacak halk iktidarıyla bunların tamamı etkin soruşturma kovuşturma süreçlerine tabii olacak ve kamu hazinesine uzanan eller o hazineden çektirilecektir” dedi.

CHP Grup Başkanvekili Gökhan Günaydın, TBMM’de düzenlediği basın toplantısında; yap-işlet-devret modeliyle yapılan otoyollarda sözleşmenin ardından işletme süresi ve araç geçiş garantilerinin değiştirildiğini, Cahit Turan’ın CEO sıfatıyla önce öneriler sunduğunu, daha sonra Bakan sıfatıyla bu önerileri kabul ettiğini belgelerle açıkladı.

Günaydın, şöyle konuştu:

“Bugün yap işlet devret modelleri üzerinden Türkiye’de kamu hazinesinin nasıl soyulduğuna ilişkin hem arka plan hem de açık örneklerle bilgi sunmak ve kamuoyunu aydınlatma amacındayız. Biliyorsunuz 3996 sayılı kanun ve 2011/1807 sayılı bazı yatırım ve hizmetlerin yap işlet devret modeli çerçevesinde yaptırılması hakkında kanunun uygulama usül ve esaslarına ilişkin Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde Türkiye’de çeşitli otoyollar yapılmaktadır. Bunlar Gebze Orhangazi İzmir. Kuzey Marmara otoyolunun Odayeri Paşaköy kesimi. Kuzzey Marmara otoyolu Kınalı Odayeri kesimi. Bu yine Kurtköy Akyazı kesimi, Ankara Niğde otoyolu, Menemen Aliağa Çandarlı Otoyolu ve Malkara Çanakkale otoyolunun yapımı tamamlanmış ve açılmıştır. Bu yedi otoyol dışında Aydın Denizli Otoyolu, Mersin Erdemli Taşucu Otoyolu, Kuzey Marmara Otobanı, Nakkaş Başakşehir yani Kanal İstanbul diye lanse edilen bölüm, Ankara Kırıkkale ve Antalya, Alanya yollarının da yapımı planlanmaktadır. Bunlardan Aydın Denizli otoyolunun süreci tamamlanmak üzeredir. Mersin Erdemli Taşucu otoyolu kredi bulunamaması ve firmanın iyileştirme nedenleri talepleri nedeniyle yapımın hiç başlanmamıştır. Ankara Kırıkkale ve Ankara Alanya otoyolları ise beş, altı ay önce ihale edilmiş, hazırlık aşamasındadır. Şimdi burada bu otoyollar nasıl ihale ediliyorlar? Yap işlet devlet modeliyle ihale ediliyorlar. En kısa işletme süresini veren firmaya da bu ihaleler teslim edilmektedir. Ancak bu firmalar en kısa yapım süresini aldıktan sonra çeşitli gerekçelerle ve bürokrasi ve siyaseti kullanarak bu süreleri uzatmakta ve bu alanda inanılmaz kamu zararına neden olunmaktadır.

“Sözü edilen otoyolların finansman maliyeti hariç bedelleri 22 milyar dolardır. Finansman maliyeti dahil 32.9 milyar dolardır”

Örneğin Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu ihaleye göre işletme bitiş tarihi 2041 olmasına rağmen 2044’e kadar uzatılmış durumdadır. Kuzey Marmara Otoyolu Odayeri Paşaköy otoyolu 2026’da 2032’ye uzatılmış durumdadır. Kınalı Akyazı bölümü 2025’ten 2031’e, Kurtköy Akyazı bölümü 2024’ten 2031’e, Nakkaş Başakşehir 2044, Ankara Niğde 2030’dan 2035’e, Menemen Aliağa Çandarlı ise 2027’den 2029’a uzatılmış durumdadır. Size meselenin büyüklüğünü anlatabilmek açısından bir rakam vereyim. Sözü edilen otoyolların finansman maliyeti hariç bedelleri 22 milyar dolardır. Finansman maliyeti dahil 32.9 milyar dolardır. Şimdi diyeceksiniz ki; ‘bu ihaleyi aldıktan sonra yapım sürelerini nasıl uzatıyorlar?’ İşte mesele burada. Bakın size buna ilişkin Kuzey Marmara Otoyolu’ndan bu işlerin nasıl tezgahlandığını açık örneklerle anlatacağım. Kuzey Marmara otoyolu, Kınalı Odayeri kesimi için dört yıl dokuz ay 12 gün. Kuzey Marmara Otoyolu Akyazı kesimi için ise üç yıl dokuz ay 12 gün işletme süresi veren firmalar kazanmışlardır. Nedir bu firmalar? Birinci ihaleyi Kalyon Kolin Hasen ortak girişimi. İkinci ihaleyi ise Cengiz Limak ortak girişimi almıştır.

“Cahit Turhan sen buraya ihaleye teklif verirken bu değişiklik taleplerinin farkında değil miydin?”

Ancak bu arkadaşlar bu sürelerle yapılması mümkün olmayan otoyollar için çeşitli gerekçelerle uzatma talep etmişlerdir. Mesele tam da burada başlamaktadır. Burada gelin size bir Türk bürokratını tanıtayım; adı Mehmet Cahit Turhan. 1960 doğumlu arkadaş. 2003 yılında Karayolları Genel Müdürü oluyor. 2006’dan 2015’e kadar da Karayolları Genel Müdürlüğü görevini sürdürüyor. 2016’da  Karayolları Genel Müdürlüğü’nden alınıyor Cumhurbaşkanı danışmanı oluyor kısa bir süre. Sonra Danıştay üyeliğine atanıyor. Hemen arkasından 2016-2018 dönemi arasında Kuzey Marmara Otoyolu Limak Cengiz Kalyon konsorsiyumu CEO görevine atanıyor. Yani Karayolları Genel Müdürü, Danıştay üyeliği yapıyor kısa bir süre, Cumhurbaşkanlığı danışmanlığı yapıyor toplamı bir yıl değil. Arkasından Kara Yolları Genel Müdürlüğü’nün iş yaptırdığı konsorsiyuma CEO oluyor. Bu da yetmiyor. 2018-2020’de bu iki yıl da Ulaştırma Bakanı olarak görev yapıyor. Bunun kamu görevlilerinin kendi imza ve yetki alanlarında çalışan şirketlere özel sektör yöneticisi olma konusunda yasakları delen bir uygulama olduğunu ortaya koyayım. Peki bununla ne yapıyorlar? Tarih 2 Eylül 2016. Cahit Turhan bu toplantıya sözü edilen konsorsiyumun CEO’su olarak katılıyor. ve diyor ki bu toplantıda ‘bakın her ne kadar biz bu Kuzey Marmara Otoyolu’nu böyle ihaleyle kazanmışsak da bu otoyolda şöyle güzergah değişikliklerine ihtiyaç var, böyle tünellere ihtiyaç var, böyle yollara ihtiyaç var. Dolayısıyla buralarda proje değişiklikleri yapın’ diyor. Peki soralım. Sen buraya ihaleye teklif verirken üç yıl dokuz ay, dört yıl bilmem kaç ayla bunları alırken bu değişiklik taleplerinin farkında değil miydi? Dediğim gibi önce düşük teklif verip ihaleyi alıyorlar. Sonra eski Karayolları Genel Müdürü şimdinin konsorsiyum CEO’su bu değişiklikleri yapın diyor.

“Hazineden milyarlarca dolar bu firmalara maalesef transfer yapılmış oluyor”

Size bir evrak daha dağıttım. 28 Ağustos 2019 tarihli. Bu kez Ulaştırma Bakanı olarak kendisinin talep ettiği değişiklikleri bu kez Ulaştırma Bakanı olarak onaylıyor. Yani düşünün bu Mehmet Cahit Turhan, konsorsiyum CEO’su olarak taleplerde bulunuyor. Sonra dönüyor. Ulaştırma Bakanı olarak bu taleplerin tamamını kabul ediyor. Böylece ortaya çıkan kamu zararı en az beş milyar dolar. Peki ne yapmışlar? Örneğin garanti geçiş süreleri. Kınalı Odayeri kesiminde birinci kesimde garanti geçiş 75 binken 2019 yılında, 2020 yılında bu 118 bine çıkartılıyor. ve 127 bin 143 bin diye devam ediyor. Aynı şekilde diğerlerinden örnek verelim. Örneğin Kurtköy Akyazı kesiminde kesim dörtte garanti süre garanti trafik 2019’da günlük 125 bin iken 2020’de bir yıl sonra 294 bine çıkartılıyor. 2024’te bu 224 bin, 2027’de bu 262 bine çıkacak. Böylece aslında sözü edilen işletmelerin kamuya devri hem ötelenmiş oluyor hem de bu garanti geçiş trafikleri sağlanamadığı için hazineden milyarlarca dolar bu firmalara maalesef transfer yapılmış oluyor.

“Bu soygun düzeni bu iktidarla beraber başladı ve devam ediyor”

Bunun altında kimlerin imzası var bakalım. Bakan olarak Mehmet Cahit Turhan’ın imzası var. Genel müdür olarak Abdulkadir Uraloğlu’nun imzası var. Abdulkadir Uraloğlu’nu hatırlıyor musunuz? Abdulkadir Uraloğlu şu andaki bakan. Peki bakan yardımcısı olarak kimin imzası var? Enver İskurt. Enver İskurt, Cahit Turhan’ın yanından hiç ayırmadığı ve sıhri hısımı olan bir başka kişi. Bu da yetmiyor. Cahit Turhan’ın oğlu Mustafa Nusret Turhan da Kuzey Marmara Otoyolu’nda, karayolları bünyesinde kontrol şefi olarak görev yapıyor. Yani baba Karayolları Genel Müdürü. Sonra şirket CEO’su, sonra Ulaştırma Bakanı. Şirketin taleplerini Ulaştırma Bakanı olarak imzalayan kişi. Bakan yardımcısı sıhri akraba, oğlu da kontrol. İşte biz buna AKP’nin soygun düzeni diyoruz. Bu çerçevede finansman dahil maliyeti 32 milyar doları geçmiş olan karayolları, otoyolları ağının üstelik de süreleri 2040’lı yıllara kadar uzatılmış oluyor. Bütün bu soygun gözlerimizin önünde oluyor… Bu soygun düzeni bu iktidarla beraber başladı ve devam ediyor. Şunu ifade edelim ki; yakında kurulacak halk iktidarıyla bunların tamamı etkin soruşturma kovuşturma süreçlerine tabii olacak ve kamu hazinesine uzanan eller o hazineden çektirilecektir.”

” Kürşad Zorlu’yu kişi olarak hiç tanımam”

Günaydın, basın toplantısının ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bir gazetecinin “İYİ Parti Ankara Milletvekili Kürşad Zorlu’nun CHP’ye transfer olacağı, bu yüzden sizinle ve İmamoğlu ile görüşme yaptığı ile ilgili bir iddiaa var. Görüşme yaptınız mı, transfer olacak mı” sorusuna Günaydın, “Kürşad Zorlu’yu kişi olarak hiç tanımam. Seçimler öncesi CHP heyeti olarak İYİ Parti heyetine gittiğimizde o görüşme heyetinde yoktu ama orada gördüm kendisini. Kamuoyundan tanıyorum. Ne yüz yüze bir tanışıklığım var ne bir toplantı yaptım ne cep telefonunu bilirim. Dolayısıyla konunun benimle uzaktan yakından bir alakası yoktur” yanıtını verdi.

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Bu bahis blog sitesi, bahis siteleri arayışında olan kullanıcılara rehberlik etmek ve doğru seçimler yapmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır.
deneme bonusu veren siteler kullanıcılara bedava bahis imkanı sağlar. Bu sayede, kullanıcılar siteyi risksiz bir şekilde deneyebilir. Deneme bonusları, sitenin güvenilirliğini test etmek için idealdir.
deneme bonusu